|
|
|
|
|
|
|
Het verpakken
van producten voor transport krijgt lang niet altijd de
aandacht die men, gezien de waarde van deze producten, zou
verwachten.
Producten,
waar vaak veel voorbereiding en kosten ingestoken zijn,
worden op het moment dat deze de fabriek verlaten vaak al
als min of meer geleverd beschouwd. Echter moeten de
producten dan vaak nog een lange weg afleggen voordat deze
bij de klant zijn en in gebruik kunnen worden genomen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het risico op
schade onderweg wordt vaak onvoldoende onderkend. Verpakken
wordt vaak als een, zo veel mogelijk te vermijden,
kostenpost gezien. Maar wanneer er daadwerkelijk schade is
ontstaan zijn de kosten vaak vele malen hoger dan die van
een goede verpakking.
En los van de
kosten en inspanningen om de schade te herstellen, is het
verlies van de goede naam als producent of van het product
onbetaalbaar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Producten op
transport kunnen aan vele invloeden blootgesteld worden,
maar deze kunnen in veel gevallen van te voren worden
ingeschat.
Zo is voor het
wisselen van klimaat, maar ook voor de weersinvloeden een
goede inschatting te maken, hoe groot het risico op schade
aan een specifiek product kan zijn. Ook voor de wijze van
transport is het risico in kaart te brengen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De ene bestemmingen
brengen andere risico met zich mee dan een andere. Beperkte
infrastructuur en middelen brengen een verhoogt risico met
zich mee voor (door) transport en overslag. Bestemmingen,
kunnen door verhoogde criminele activiteiten, risicovoller
zijn voor bepaalde producten.
Het volledig
risicoloos transporteren van producten naar de
eindbestemming door een goede verpakking kunnen wij niet
garanderen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maar met meer
dan 25 jaar ervaring in verpakken kan Leferink Exportpacking
wel de optimale verpakking verzorgen.
Waarbij ons
uitgangspunt is dat optimale bescherming niet wordt bereikt
met veel verpakkingsmateriaal, maar dat met een goede
voorbereiding en het vooraf inschatting van het risico de
juiste maatregelen getroffen kunnen worden om de kans op
transportschade te minimaliseren. |
|
|