Het verpakken van producten voor transport krijgt lang niet altijd de aandacht die men, gezien de waarde van deze producten, zou verwachten.

Producten, waar vaak veel voorbereiding en kosten ingestoken zijn, worden op het moment dat deze de fabriek verlaten vaak al als min of meer geleverd beschouwd. Echter moeten de producten dan vaak nog een lange weg afleggen voordat deze bij de klant zijn en in gebruik kunnen worden genomen.

 
 
         
 

Het risico op schade onderweg wordt vaak onvoldoende onderkend. Verpakken wordt vaak als een, zo veel mogelijk te vermijden, kostenpost gezien. Maar wanneer er daadwerkelijk schade is ontstaan zijn de kosten vaak vele malen hoger dan die van een goede verpakking.

En los van de kosten en inspanningen om de schade te herstellen, is het verlies van de goede naam als producent of van het product onbetaalbaar.

 

 

 
 
         

 

 

Producten op transport kunnen aan vele invloeden blootgesteld worden, maar deze kunnen in veel gevallen van te voren worden ingeschat.

Zo is voor het wisselen van klimaat, maar ook voor de weersinvloeden een goede inschatting te maken, hoe groot het risico op schade aan een specifiek product kan zijn. Ook voor de wijze van transport is het risico in kaart te brengen.

 
 
         
 

De ene bestemmingen brengen andere risico met zich mee dan een andere. Beperkte infrastructuur en middelen brengen een verhoogt risico met zich mee voor (door) transport en overslag. Bestemmingen, kunnen door verhoogde criminele activiteiten, risicovoller zijn voor bepaalde producten.

Het volledig risicoloos transporteren van producten naar de eindbestemming door een goede verpakking kunnen wij niet garanderen.

 

 

 
 
         

 

Maar met meer dan 25 jaar ervaring in verpakken kan Leferink Exportpacking wel de optimale verpakking verzorgen.

Waarbij ons uitgangspunt is dat optimale bescherming niet wordt bereikt met veel verpakkingsmateriaal, maar dat met een goede voorbereiding en het vooraf inschatting van het risico de juiste maatregelen getroffen kunnen worden om de kans op transportschade te minimaliseren.